Cambian límites de velocidad en Broken Arrow

0
173

Por Karime Gil 

 

Broken Arrow, OK – – El departamento de policía de la ciudad de Broken Arrow dio a conocer que se van a estar realizando cambios en los limistes de velocidad. 

Mediante un comunicado de prensa el vocero del departamento de policía y tránsito de la ciudad informó que los cambios se estarán realizando principalmente la zona sur de la ciudad, disminuyendo los límites de velocidad para los conductores con la finalidad de que las calles de la ciudad más seguras para sus habitantes. Esto a raíz de que un grupo de personas se quejaran de las velocidades que algunas calles alcanzaban un límite de 50 millas por hora, dijeron que esto era inseguro para muchos, y así se tomó la decisión para disminuir el limite 10 millas menos, quedando en 40 millas. 

La calles en donde se aplicó la modificación son Jasper entre Olive y Aspen, Tucson entre Olive y Garnett y Aspen entre Jasper y Tucson. 

La Policía dijo que este cambio seria favorable para la ciudad y ayudaría al prevención de accidentes futuros, ya que cuando un auto de desplaza a menor velocidad el conductor tiene más tiempo para reaccionar adecentadamente ante cualquier contratiempo que se presente en el camino. (La Semana) 

 

Speed limits to change in Broken Arrow 

By Karime Gil 

Broken Arrow, OK – – The Broken Arrow Police Department announced that they will be making changes to the speed limit. 

Through a press release, the spokesman of the police and traffic department of the city informed the public that the changes will be made mainly in the southern part of the city, decreasing the speed limits for drivers in order to make the city’s streets more safe for its inhabitants. Some people have already complained about the speeds that on some streets reached a limit of 50 miles per hour. City officials said that this was unsafe, and so the decision was made to lower the limit 10 miles per hour to a limit of 40 mph. 

The streets where the speed is being reduced are Jasper between Olive and Aspen, Tucson between Olive and Garnett and Aspen between Jasper and Tucson. 

The police said that this change would be favorable for the city and would help to prevent future accidents, because when a car moves at a slower speed, the driver has more time to react properly to any setback on the road. (La Semana)

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.