Los adolescentes toman más alcohol en las fiestas 

0
28

TULSA, OK – Las fiestas son una época de celebración y diversión, pero también son un momento en el que los más jóvenes tienen acceso al alcohol. Por eso, el Departamento de Salud de Tulsa por medio del programa de prevención regional (RPC) prepara a los padres para que tengan conversaciones con sus hijos y les expliquen los peligros del consumo de alcohol.  

“En un día promedio del mes de diciembre en los Estados Unidos, aproximadamente 11.000 jóvenes prueban el alcohol por primera vez”, dijo Marianne Long, manager del programa de RPC de Tulsa. “Las oportunidades están en todas partes y hay mucha presión para consumir alcohol durante las celebraciones porque muchos de los estudiantes están en sus vacaciones de invierno y en los hogares es una época en la que se consume más alcohol. Desafortunadamente la navidad y el año nuevo son muy tentadoras par los jóvenes e incitan al consumo. No deje que las fiestas terminen en tragedia. Hable con sus hijos. 

Este es un problema de salud pública porque el alcohol es la sustancia adictiva más utilizada por los adolescentes. Una encuesta realizada en el 2016 por parte del programa Oklahoma Prevention Needs Assessment  descubrió que en el Condado de Tulsa County, el 13.2 %  de los niños del 8vo grado habían consumido alcohol durante los 30 días anteriores a la encuesta.  

“Lo más preocupante es que el 6.2% de los niños en el sexto grado también habían consumido alcohol”, agregó Long. 

Adicionalmente, el 35,5% de los encuestados del 12avo grado reportó haber consumido alcohol en los pasados 30 días. 

“Si bien los amigos y los medios de comunicación tienen un rol primordial, los padres son la primer influencia en la decisión de los niños. Ellos prestan atención a lo que hacemos y decimos”, dijo Long. “Hable con sus hijos sobre los riesgos del consumo del alcohol. Si van a una fiesta, intente hablar con otros padres para evitar que haya alcohol disponible. Pídale a su hijo que se vaya si se siente incómodo. Esté disponible para ofrecerles asistencia y llevarlos y traerlos. Sea un buen ejemplo para sus hijos, no tome y conduzca, si toma utilice un taxi o elija a un chofer designado”. 

El programa RPC ofrece los siguientes consejos para prevenir el consumo de alcohol: 

No se relaje o ponga reglas más laxas sólo porque son las fiestas. Los adolescentes necesitan límites y monitoreo. 

Si sale de noche, verifique no dejar alcohol al alcance de los niños, especialmente si son adolescentes y tienen amigos en casa. Recuerde que los adolescentes sin supervisión tienden a consumir alcohol. 

Guarde todas las medicaciones en su casa, los adolescentes también pueden probar pastillas y drogas prescriptas.   

Sea un modelo para sus hijos, conozca sus límites, no maneje si ha tomado. 

No tome o le de alcohol a adolescentes, es contra la ley. 

 

 

Teens more likely to drink alcohol during the holidays 

TULSA, OK – The holidays are a time for fun, celebration and relaxation. However, it is also a time when youth are more likely to have access to alcohol. The Tulsa Health Department’s Regional Prevention Coordinator (RPC) program encourages parents to talk to their children about the dangers of underage drinking. 

“On an average day in December in the United States, approximately 11,000 youth will try alcohol for the first time,” said Marianne Long, Tulsa Health Department’s RPC program manager. “Opportunities and pressure to drink – especially during celebrations – can increase during this time of year because most students are out of school for winter break, and people tend to have more alcohol in their home during the holiday season. Unfortunately, these holiday celebrations may be tempting for youth to try alcohol and attempt to drive after drinking. Do not let the holiday celebrations turn into tragedy. Talk to your children about this.” 

This is a public health problem because alcohol is the most widely used substance by our youth. An Oklahoma Prevention Needs Assessment survey conducted in 2016 found that in Tulsa County, 13.2 percent of responding 8th grade students reported they had consumed alcohol within the last 30 days. 

“Even more shocking is that 6.2 percent of 6th graders had consumed alcohol within the last 30 days,” added Long. 

Additionally, 35.5 percent of responding 12th grade students reported they had used alcohol with the last 30 days. 

“Although their friends and the media play a role, parents are the number one influence on their children’s decision about alcohol. They are paying attention to what you say and do,” said Long. “Talk to your kids about the risks of underage drinking. If they go to a party, talk to the other parents to be certain that alcohol will not be available. Urge your child to call you if he/she feels uncomfortable. Be available to provide them with a ride home if needed. Set a good example for your children. Do not drink and drive yourself. Arrange for a designated driver and take a cab if you have had any alcohol.” 

The RPC program offers the following tips to help prevent underage drinking: 

Do not change or relax your rules simply because it is the holiday season. Teens need limits and 

need monitoring. 

If you leave home for an evening, be certain that your alcohol is locked up, especially if your teen 

may have friends over. Be aware that unsupervised teens are at risk for alcohol use. 

Be sure to lock your medicine cabinet when teens are at your house. Alcohol is not the only 

substance that might be accessible. Prescription medicine abuse is growing, so be aware of this. 

Be a role model yourself. Know your limits. Do not drink and drive. 

Never provide alcohol or a place to drink alcohol to underage persons. This is against the law.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.